تبلیغات
و خداوند زمین را برایتان جایگاه امن و آرامش قرار داد
و خداوند زمین را برایتان جایگاه امن و آرامش قرار داد
Lets get green 
قالب وبلاگ
نویسندگان

     http://www.faqs.org/photo-dict/photofiles/list/7821/10507green_tea_powder.jpg

S.Rبا سلام در این پست سفری به شرق آسیا و به سرزمین چشم بادومی ها داریم

یک تحقیق جدید در بانک جهانی نشان داده ژاپنی ‌ها طولانی‌ ترین میانگین سن و سال را دارند. میانگین سن مردان ژاپنی ۷۸ سال و زنان ژاپنی ۸۵ سال است. ژاپنی‌ ها چگونه به این حد از عمر رسید‌ه‌اند؟

باید بدانید همه چیز برمی ‌گردد به غذا؛ رژیم غذایی ژاپنی‌ ها برخلاف دیگر نقاط جهان به تجربه آن ها از طعم‌ ها برنمی ‌گردد.

در حقیقت بشقاب غذایی آن ها مملو است از مواد مفید برای آدمی که طی سال‌ ها تحقیق و پژوهش بومی و علمی به دست آمده است.

معیار آن ها برای خوب و بد بودن غذا در جواب این سوال خلاصه می ‌شود: “چه چیزی برای من مفید است؟”

در حالی که بسیاری از ما معیار انتخاب غذای خوب و بد را جواب این سوال می ‌دانیم: “چه غذایی دوست دارم بخورم؟” یا “الان هوس چه غذایی کرده ‌ام؟” ژاپنی‌ ها اما در ادامه جواب دادن به سوال “چه غذایی برای من خوب است” به این جواب ‌های غذایی رسیده‌ اند.

         http://aprovechar.danandsally.com/wp-content/uploads/2008/03/pan-fried-fish-sweet-potato-fries-and-steamed-broccoli.jpg

1- زیاد ماهی می ‌خورند

در میان منبع ‌های پروتئین ماهی یکی از مهم ‌ترین ‌ها است. به باور ژاپنی ‌ها، گوشت قرمز به مقدار چشم‌ گیری گران است و فایده چندانی برای بدن ندارد. اما ماهی هم ارزان ‌تر است و هم سالم ‌تر.

به خاطر داشته باشید در ژاپن تنها ماهی سرخ شده خورده نمی ‌شود و ماهی با روش‌ های زیادی پخته می ‌شود مثل ماهی تنوری کبابی، آب پز و…

به غیر از همه ی این ها زنان ژاپنی باور دارند پوست ماهی برای زیبایی شادابی و پوست بسیار مفید است.

                         http://img.alibaba.com/photo/105046484/Soya_Bean_or_Flour_GMO_NON_GMO.jpg

۲- به سویا خوردن عادت دارند

سویا در رژیم غذایی ژاپنی ‌ها بسیار پیدا می‌ شود. مخصوصا از زمانی که بررسی‌ ها نشان داده اند که چربی موجود در گوشت ولبنیات , کلسترول را بالا می ‌برد، ژاپنی‌ ها به خوردن بیشتر پروتئین گیاهی که اثر عکس دارد، تشویق شده ‌اند.

سس سویا، توفو و ناتو (دانه سویای مخلوط شده باتخم مرغ خام روی برنج) یکی از حاشیه‌ های اصلی میز غذای ژاپنی ‌ها است.

3- آرد گندم و گندم ‌سیاه به هاضمه ‌شان کمک می ‌کند

میزان مصرف نشاسته و آرد سفید در ژاپن زیاد نیست.


رشته ی ژاپنی‌ ها از نشاسته درست نمی ‌شود بلکه از آرد گندم درست می ‌شود؛ البته هم آرد گندم سفید و هم سیاه که هر دوی آن ها نسبت به نشاسته، سالم‌ تر هستند.

شاید بگویید بخش عمده‌ای از غذای ژاپنی‌ ها برنج است اما اگر دقت کنید می‌ بینید شاید آن ها در وعده‌ های غذایی خود همیشه برنج داشته باشند اما میزان برنجی که می‌ خورند بسیار کم است.

۴- در ظرف‌‌ های کوچک غذا می‌ خورند

وعده غذایی ژاپنی ‌ها تقریبا یک‌ چهارم غذای اروپایی‌ ها است.

هر چند شما ظرف ‌های زیادی روی میزهای آن ها می‌ بینید اما غذای کمی در آن ها است و یکی از یکی سالم ‌تر است.

                    http://gargles.net/wp-content/uploads/2006/06/green-tea.jpg

۵- اهل چای سبزند

در آخر هم این که ژاپنی ‌ها به چای سبز ارادت خاصی دارند. این چای به دو صورت سرد و گرم آماده می ‌شود و خیلی اثرات مثبت دارد.

میزان کافئین چای، نصف قهوه است، چای سبز به هضم چربی کمک می‌ کند، مخصوصا زمانی که سرخ‌ کردنی میل کرده‌ اید.

منبع: مرکز مجازی مطالعات ژاپن



طبقه بندی: انتخاب ویژه، 
برچسب ها: عمر طولانی، ژاپن،  
[ جمعه 22 مرداد 1389 ] [ 12:33 ق.ظ ] [ S.R ]
.: Weblog Themes By Pichak :.

درباره وبلاگ


سلام دوستان منS.R (صالح رئوفی)
این وبلاگ نگاهی صمیمانه و رنگی به درست زیست شناسی دارد.
ز ی س ت یعنی زندگی, درسی که پرده اسرار را می گشاید.چه لذت بخش است که بدونی در پس هر نفسی چه چیزی نهفته است.وبلاگ ما وبلاگی است برای همه در هر رشته ای و در ستایش زیست شناسی.

آمار سایت
بازدیدهای امروز : نفر
بازدیدهای دیروز : نفر
كل بازدیدها : نفر
بازدید این ماه : نفر
بازدید ماه قبل : نفر
تعداد نویسندگان : عدد
كل مطالب : عدد
آخرین بروز رسانی :
امکانات وب

  • آسمان
  • بک لینک
  • ویندوز سون